TRÆNING EFTER FØDSEL & TRÆNING FOR GRAVIDE

Vi har gjort det til vores mission at hjælpe byens kommende og nybagte mødre i top form! Derfor tilbyder vi fast på planen 2-3 ugentlige Hot Mama-hold, hvor der er forskellige niveauer, afhængigt af om du er erfaren inden for fitness eller ej. Vil du gerne i gang med træning efter fødsel eller afprøve træning for gravide? Så er dette holdet for dig – og vi glæder os til at byde dig velkommen.

Hot mama efter fødsel: Træning til den erfarne

Hot Mama efterfødsel er træningsholdet for dig, der lige har født og har gennemgået dit 8 ugers lægetjek. På timerne vil vi lave forskellige workouts hvor du både bliver udfordret på kondition, styrke og balance. Vi arbejder med vægte, egen kropsvægt, TRX seler etc., således at din træning efter fødsel både bliver sjov, varierende og udfordrende. Timerne og træningsprogrammerne er tilrettelagt efter de deltagere, som er tilmeldt. For at kunne opretholde kvaliteten på efter fødsel-træningen og komme rundt blandt alle deltagere, er der sat et max på ti mødre. Hot Mama efterfødsel er træning for dig, der har vedligeholdt fitnessen inden og evt. under graviditet.

Hot mama gravid: Træning for de mindre erfarne (også for kvinder, der har født)

Hot Mama gravid-holdet er for dig, der er i de heldige omstændigheder at vente en baby, og for dig som har født, men ikke har den store træningserfaring. På denne time tager vi det stille og roligt, og her handler det om vejrtrækning, smidighed og opretholde og genopbygge styrke i kroppen. I træningen for gravide og for dig, der har født, er fokus på bækkenbund, core og mobilitet. Du kan også deltage, selvom du er en trænet Hot mama – timen kan bruges som supplement til de mere krævende hold.

På timerne tilpasser vi lydniveau og musik, alt efter om vi har babyer på gulvet eller ikke.

Begynder dit barn at kravle, kan vi af sikkerhedsmæssige årsager ikke tillade, at du deltager i efter fødsel-holdtræningen. Vi vil altid sørge for, at du får mest ud af din træning og anbefaler de første gange, at du kommer i god tid inden holdstart – hvad end du træner som gravid eller ser timen som efter fødsel-træning. Vores erfaring siger, at det er en god investering lige at lade de små blive dus med både nye lyde og ansigter. Instruktørerne vil altid give en hånd med, hvis dit barn mister sutten eller har behov for at komme lidt op på en arm.  Vi er der for dig hele timen igennem!

Praktiske ting vedrørende træning for gravide og efter fødsel-træning

Vi tillader, at man tager sin barnevogn med ind i studiet og stiller i gangarealet (barnevogne må ikke komme ind i sale eller omklædning). Baby og barnevogne kan også sagtens stå ude, hvor du nemt kan holde øje eller have babyalarm med til timen. I omklædning er der pusleplads, bleer og mikroovn – alt er sørget for, således at du – som del af efter fødsel-træningen – både kan holde øje med baby og koncentrere dig om træningstimen.

Hot mama hold er en del af den faste holdplan og kræver blot, at du har et Pulz fri hold & fitnessmedlemskab, eller du kan købe et 10, 20 klips kort, hvor du kun bruger et klip pr. træning.

Vi glæder os til at se en masse dejlige gravide kvinder til træning samt kvinder, som allerede har født!