TRX TRÆNING – MAKE YOUR BODY YOUR MACHINE

Pulz var de første i Haderslev, der introducerede TRX træning. Træningsformen, som oprindeligt er udviklet af amerikanske soldater, kombinerer det bedste fra styrketræning, yoga og pilates. Det giver super effektiv træning – på den udfordrende og sjove måde.

Forkortelsen står for Total Body Resistance Excercise, og TRX-træning er kort fortalt et stroppesystem, hvor man bruger sin egen kropsvægt til at træne styrke, smidighed, balance og kondition. Konceptet blev oprindeligt udviklet til og af soldater på mission, som havde brug for at holde sig i form og måtte bruge, hvad de havde ved hånden. Hurtigt opdagede de, at de med meget få remedier kunne etablere et meget alsidigt funktionelt træningsprogram.

TRX-træning egner sig til stort set alle, som ønsker at træne og blive udfordret på styrke, stabilitet, mobilitet og balance. Træningen kan bruges af alle – fra eliteatleter til begyndere eller folk under genoptræning.

Personligt tilpasset træning

I TRX-træning foregår alle øvelser med din egen kropsvægt som eneste belastning. Ved at indstille hvor højt remmene hænger, og hvor stejl en vinkel du ligger eller står i, kan du få din krop til at veje mere, så øvelserne hele tiden kan gøres sværere og mere fysisk krævende – eller lettere, hvis du har brug for det.

Det betyder, at du hele tiden kan tilpasse TRX-træningen til netop dit niveau og hele tiden udvikle og forbedre dig. Uanset om du har årelang træningserfaring eller lige har besluttet dig for at komme i form, kan du med TRX-træning udfordres på det fysiske niveau, du befinder dig på. Men fælles for alle øvelser er, at de involverer flere muskelgrupper og altid har core-muskulaturen i spil. Man kan simpelthen ikke lave øvelserne rigtigt, hvis man ikke er helt spændt op i sin core. Det er også et gennemgående træk for hovedparten af øvelserne, at de kræver en lang bevægelse, så man strækker musklerne helt ud, før man spænder dem op.

Prøv TRX-træning på vores hold

TRX-træning er godt for alle. Men det er særlig godt, hvis du har særlige udfordringer – for eksempel skader i ryg, skuldre eller knæ. Det er også godt, hvis du – udover en stærk og smuk krop – gerne vil have større bevægelighed, balance og lethed i din krop og dine bevægelser.

Vi tilbyder forskellige typer af TRX-hold, som har en varighed på 45 min. TRX BASIC er for dig, der er nybegynder og/eller gerne vil holde dig til de basale TRX-øvelser. TRX+ er en time, hvor du skal have en vis træningserfaring, og vi benytter også andre træningsredskaber så som elastikker, bolde, vægte.