STRENGHT

Styrketræning – vi kalder det STRENGTH

Vil du gerne have øget styrke og blive guidet og coachet i de rigtige løfteteknikker, er dette holdet for dig. Vi vil køre alt lige fra dødløft og squats til bent over rows og bænkpress. Ren styrketræning uden pulstræning.

Alle kan selvfølgelig være med, uanset udgangspunkt

”Vi træner ikke for at holde os unge – men for at blive gamle”


Sådan foregår STRENGHT

STRENGHT er et styrkehold, hvor man træner med vægtstænger, håndvægte, kettlebells og egen kropsvægt. Træningen foregår på hold med max. 15 deltagere, hvor en instruktør styrer slagets gang. Instruktøren vil inden timens start have skrevet dagens træningsprogram på tavlen, så deltagerne kan hente det rigtige udstyr ind før timens start. Er det første gang du er med på holdet vil instruktøren hjælpe dig!


Timen kan opbygges forskelligt da instruktøren har frie tøjler. Men udgangspunktet er altid STYRKE træning. Et program kan bestå at 2 eller 3 dele ( hver del består af flere øvelser) eller en del med skiftevis konge øvelser og pause øvelser… eller en helt anden model. Der køres typisk i gentagelser (reps), hvilket betyder at deltageren selv tæller og træner i eget tempo. Der kan køres alt fra 5 – 12 gentagelser og alt fra 3 – 5 sæt. Ofte vil programmet være så fleksibelt at man som medlem kan vælge hvor tungt og hvor hårdt man vil træne – alt afhænger nemlig af ens dagsform.


Styrke eller STRENGHT træning er super supplement til løbeturen, mountainbike turen eller hvis du mangler mere frivægts træning i dine motions vaner.

Hvilke typiske styrke øvelser der indgår i timen kan du læse om nedenfor. Derudover kan du finde hele vores holdplan her. Er du i tvivl om, hvorvidt vores styrke hold og Pulz Fitness generelt er noget for dig, kan du med fordel læse om, hvad der gør vores motionscenter unikt.


Uanset dit niveau vil du altid kunne deltage på vores hold, fordi træningen kan modificeres af vores instruktører. Vores udbud af hold byder på stor variation, hvilket sikrer en alsidig og inspirerende træning, som skaber både udvikling og synlige resultater. Vi vil gerne sikre, at du bevarer motivationen i motionscenteret, og det kan du blandt andet gøre ved at afprøve de forskellige holdtyper.

Hvem kan deltage på styrkeholdet?

Alle kan deltage og være med. Da vi kører small group training (små hold) , har vi den luksus at kunne omfavne alle behov og niveauer.

Har du skader, er gravid eller bare helt nybegynder – tøv ikke med at spørge instruktøren. Sørg altid for at komme i god tid til timen, så du har god tid til både at hente det rigtige udstyr – spørg instruktøren, hvis du er i tvivl.

Styrke-udstyr

Ofte vil vægtstænger indgå i styrketræningen. Der findes forskellige typer af stænger – afhængig af hvor tungt du vil træne. Stængerne “pakkes” med vægtskiver også afhængigt af hvor mange kilo man vil træne med. Alt efter øvelse/muskelgruppe justeres antal kilo (vægtskiver tages af og på). Men også håndvægte og kettlebells kan være del af træningen. Her findes håndvægte lige fra 1 kg og op til 30 kg.

Bænke kan også indgå i træningsprogrammet såfremt øvelserne kræver det. Det kan være øvelser som Hip Thruster, Bulgarian split-squat, Bench press eller dips

Det kan være en fordel at have træningshandsker på så du har et godt fast grib.

TYPISKE STYRKEØVELSER

VÆGTSTANG

  • Back Squat, Front Squat, Overhead Squat, Suitcase Squat,
  • Konventionel Dødløft, Sumo Dødløft, Rumænsk Dødløft
  • Bent over rows, Pendlay row, Rows
  • Bench Press,
  • Military Press, Skulderpres, Push Press
  • Biceps curl


HÅNDVÆGTE / KETTLEBELLS

  • One arm rows
  • Et bens dødløft
  • Reverse lunge
  • Squat


GRATIS PRØVETIME

DER FÅR PULZEN OP

PRØV ET VALGFRIT HOLD